Plac Św. Katarzyny 8, 87-100 Toruń tel. 56-657-74-86, 535 430 957 metodycy@metodycy.torun.pl

Nasza misja: Kompleksowe wspomaganie szkół, placówek i nauczycieli w realizacji zadań edukacyjnych, opiekuńczych, organizacyjnych i wychowawczych wynikających z ich potrzeb.

Nauka zdalna stawia przed wszystkimi – zarówno nauczycielami, jak uczniami i ich rodzicami wiele wyzwań. Po pierwszych tygodniach pracy w takich warunkach i oswojenia się z oprogramowaniem do telekonferencji mogą Państwo szukać narzędzi, które nie tylko ułatwią pracę, ale dadzą dodatkowe możliwości, takie jak tablety piórkowe:

Jak wykorzystać aplikację Teams i tablet piórkowy do pracy dydaktycznej
https://youtu.be/lk7aVG_M1hI

Przykładowe scenariusze lekcji z wykorzystaniem tabletu i aplikacji One-Note
https://tabletygraficzne.pl/artykul/nauczanie-zdalne-z-wacom-one-i-aplikacja-onenote/

Praca, nauka i tworzenie z Wacom w domu - praktyczne wskazówki:
https://tabletygraficzne.pl/artykul/praca-nauka-i-tworzenie-z-wacom-w-domu/

Jak zadbać o siebie, pracując z domu:
https://tabletygraficzne.pl/artykul/jak-o-siebie-dbac-pracujac-z-domu/

Polecamy do wysłuchania audycję z 9 kwietnia 2020 r.: http://www.radiopik.pl/145,2,pytac-kazdy-moze

Rozmowa z Jolantą Serocką, polonistką w X LO w Toruniu i doradcą metodycznym w Toruńskim Ośrodku Doradztwa Metodycznego i Doskonalenia Nauczycieli, prowadzącą zajęcia w zorganizowanej przez Urząd Marszałkowski Kujawsko-Pomorskiej Szkole Internetowej.

https://www.kujawsko-pomorskie.pl/wywiad-tygodnia/35558-znin-bardzo-dziekuje-za-cenne-wskazowki-i-pozdrawia

Wielu nauczycieli nie odpoczywa podczas wakacji, podejmuje różne prace, nawet fizyczne dla podreperowania swojego budżetu, ale także aby nie tracić lekcji podczas roku szkolnego, za własne pieniądze (nawet jeśli szkolenie jest bezpłatne, to często koszty wynajęcia hotelu są dla wielu pedagogów zaporowe), podejmuje trud  poszerzania wiedzy. O uwagę  entuzjastów, który interesują się trudną tematyką Holocaustu rywalizuje kilka ośrodków, w tym w Krakowie  Uniwersytet Jagielloński i Akademia Pedagogiczna  oraz w Warszawie Żydowski Instytut Historyczny. Jagiellonka organizuje Letnią Szkołę Wiedzy o Holocauście I i II stopnia, natomiast ŻIH prowadzi seminarium. Po ukończeniu studiów krakowskich, tym roku od 1 do 4 sierpnia byłam uczestnikiem seminarium ŻIH. Na seminarium  spotkali się nauczyciele różnych przedmiotów; historycy, poloniści, angliści a nawet działacze społeczni. Organizatorzy seminarium tak zróżnicowanej grupie zaproponowali tematy dla wielu bardziej zainteresowanych znane ale także szczegółowe – „cymesy” z zakresu badań literackich opartych o wyrafinowane poszukiwania poszczególnych wykładowców.

„Każdy wie, czym jest historia, dopóki nie zacznie się nad tym zastanawiać, a wtedy już nie wie tego nikt.”
                                                                                                                                     Alen F. Griffin
„Bóg chociaż wszechmocny , nie może zmienić historii od tego ma historyków.”
                                                                                                                                  Jan. B. Duroselle

Spory polityczne, które przetaczają się przez Polskę dotyczą wszystkich dziedzin życia społecznego, nic więc dziwnego, że są związane także z polityką historyczną i edukacją. W wielu środowiskach toczy się dyskusja na temat modeli nauczania historii. Informacje o pracach w samym Ministerstwie Edukacji Narodowej związane z nauczaniem tego ważnego przedmiotu do  środowiska nauczycieli przebijają się z trudem, przez komunikaty prasowe. W prasie o charakterze prawicowym dominuje głos profesora Andrzeja Nowaka, który recenzuje dotychczasowe nauczanie historii jako szerzenie „patriotyzmu wstydu” a sam deklaruje konieczność tworzenia narodowej wspólnoty wokół wiktoryjnych  mitów z historii państwa polskiego. Co postanowi MEN, jaki  model kształcenia zdominuje polskie szkoły? Nie wystarczy zdecydować ile godzin będzie trwało nauczanie na poszczególnych etapach kształcenia. W dyskusjach na temat nauczania historii chodzi także o wybór modelu kształcenia. Czy będzie on otwarty jak dotychczas, zostawiając dużo swobody nauczycielowi, czy zamknięty gdzie o wszystkim co dzieje się w klasie zdecyduje ministerstwo?

Po tragicznej śmierci prof. Bronisława Geremka w 2008 r. jego rodzina i przyjaciele założyli Fundację, której celem jest wspieranie rozwoju edukacji, myśli i kultury politycznej opartej o rozwój otwartego społeczeństwa, poszanowanie praw człowieka i wspieranie dialogu miedzy różnymi środowiskami i narodami. Zadaniem Fundacji jest także promowanie pamięci o tym wybitnym mężu stanu.

Poniżej przedstawiamy Państwu materiały z Konferencji anglistów, która odbyła się 8 kwietnia 2016r.

Instytucje, z którymi współpracujemy

partner partner partner partner partner partner partner partnerErasmus+EPALE