Plac Św. Katarzyny 8, 87-100 Toruń tel. 56-657-74-86, 535 430 957 metodycy@metodycy.torun.pl
Witryna TODMiDN jest obecnie w trakcie przebudowy, w związku z czym pewne funkcjonalności mogą być tymczasowo niedostępne. Przepraszamy za niedogodności.
Zakończyliśmy projekt „Teatr bliżej nauczycieli i uczniów”, który składał się z przeprowadzenia warsztatów dla nauczycieli, obejrzenia spektakli z repertuaru Teatru Horzycy oraz przeprowadzenia lekcji inspirowanych obejrzaną sztuką. Zostały wydane 2 publikacje zawierające scenariusze lekcji kontekstowych do przedstawień „Tajemniczy ogród” oraz „Układ splątany. Kopernik i inni”.
Nauczyciele podczas warsztatów poznali pedagogiczno-teatralne metody nauczania, sprzyjające kreatywnemu prowadzeniu lekcji oraz ciekawemu i angażującemu omawianiu tematów zawartych w oglądanych spektaklach czy tematów zaczerpniętych z przeczytanej lektury. Uczniowie mieli okazję obejrzeć spektakl oraz uczestniczyć w lekcji prowadzonej kreatywnymi metodami aktywizującymi.
W projekcie wzięło udział 21 nauczycieli i 604 uczniów ze szkół podstawowych i średnich.
Obyło się 20 aktywnych lekcji w szkołach oraz 22 godziny warsztatów dla nauczycieli.
Na stronie Teatru im. Wilama Horzycy są dostępne publikacje scenariuszy w formacie PDF: https://teatr.torun.pl/scenariusze-lekcji-teatr-blizej-nauczycieli-i-uczniow/
Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury” oraz z budżetu Samorządu Województwa Kujawsko - Pomorskiego
Dziękujemy za zaangażowanie!
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z publikacją pt. „Praktyczny poradnik savoir – vivre wobec osób niepełnosprawnych” i korzystania z niej w codziennych kontaktach z osobami z niepełnosprawnością. Pozycja przybliża czytelnikom problemy, na jakie w codziennym funkcjonowaniu mogą napotykać osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności oraz podpowie jak zachować się w codziennych sytuacjach w sposób wspierający te osoby i jednocześnie traktujący je podmiotowo.
Judy Cohen, autorka publikacji, jest wybitnym ekspertem i znawcą tematu z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie mediacji w sprawach związanych z niepełnosprawnością. Na zlecenie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej publikacja została przetłumaczona na język polski i dostosowana do polskiego kontekstu przez Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.
Wszystkie zainteresowane osoby mogą zapoznać się bezpłatnie z publikacją w wersji elektronicznej, która jest udostępniona online na stronie Biura Pełnomocnika pod adresem:
W najnowszym wydaniu "Geografii w Szkole" można zapoznać się z artykułem naszego doradcy, pani Emilii Majewskiej,
Zachęcamy do zapoznania.
Szkoła dla innowatora był trzyletnim projektem pilotażowym, który wspierał nauczycieli i dyrektorów szkół podstawowych we wprowadzaniu zmian, pozwalających na skuteczne kształcenie kompetencji proinnowacyjnych, takich jak między innymi odwaga i podejmowanie ryzyka, pomysłowość, ciekawość, posiadanie hobby, wytrwałość czy improwizowanie.
Projekt prowadzony był przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w konsorcjum ze Stowarzyszeniem WIS z Radowa Małego, Szkołą Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego, przy wsparciu Deloitte oraz Zwolnieni z Teorii. Inicjatorami projektu było Ministerstwo Rozwoju oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej.
W Szkole dla innowatora brało udział 20 szkół z całej Polski. W każdej z nich pracowano z jedną siódmą klasą oraz jej nauczycielami i dyrekcją. Wsparcie otrzymane w projekcie zakładało przeprowadzenie z uczniami intensywnego programu rozwijającego kompetencje proinnowacyjne.
Publikacje i materiały znajdują po poniższym linkiem:
https://szkoladlainnowatora.ceo.org.pl/publikacje/
Nauka zdalna stawia przed wszystkimi – zarówno nauczycielami, jak uczniami i ich rodzicami wiele wyzwań. Po pierwszych tygodniach pracy w takich warunkach i oswojenia się z oprogramowaniem do telekonferencji mogą Państwo szukać narzędzi, które nie tylko ułatwią pracę, ale dadzą dodatkowe możliwości, takie jak tablety piórkowe:
Jak wykorzystać aplikację Teams i tablet piórkowy do pracy dydaktycznej
https://youtu.be/lk7aVG_M1hI
Przykładowe scenariusze lekcji z wykorzystaniem tabletu i aplikacji One-Note
https://tabletygraficzne.pl/artykul/nauczanie-zdalne-z-wacom-one-i-aplikacja-onenote/
Praca, nauka i tworzenie z Wacom w domu - praktyczne wskazówki:
https://tabletygraficzne.pl/artykul/praca-nauka-i-tworzenie-z-wacom-w-domu/
Jak zadbać o siebie, pracując z domu:
https://tabletygraficzne.pl/artykul/jak-o-siebie-dbac-pracujac-z-domu/
Polecamy do wysłuchania audycję z 9 kwietnia 2020 r.: http://www.radiopik.pl/145,2,pytac-kazdy-moze