Kompleksowe wspomaganie szkół i placówek
Zapraszamy do współpracy w ramach kompleksowego wspomagania rozwoju szkół i przedszkoli, którego celem są działania zmierzające do wprowadzenia trwałych zmian jakościowych w wybranych obszarach funkcjonowania placówki.
Etapy wspomagania
Diagnoza pracy - dzięki niej proces wspomagania odpowiada konkretnym potrzebom placówki, nauczycieli, uczniów, rodziców i środowiska lokalnego;
Planowanie działań – wybór kierunków i określenie rezultatów planowanej zmiany – nauczyciele i dyrektor placówki wybierają obszar pracy, który chcą doskonalić w danym roku szkolnym, opracowują cele, sposoby działania i harmonogram;
Realizacja procesu wspomagania – organizowane są różne formy doskonalenia oraz wdrażane nowe rozwiązania, które rozwijają warsztat pracy nauczycieli, ich kompetencje;
Ocena efektów – dyrektor placówki i nauczyciele włączają obszar wspomagania do ewaluacji wewnętrznej pracy placówki. Na podstawie wniosków rada pedagogiczna decyduje o kierunkach działań w kolejnym roku szkolnym.
W procesie wspomagania rozwoju placówki zapewniamy opiekę specjalisty ds. wspomagania, który:
- pomaga w diagnozie pracy placówki i określeniu obszarów rozwoju;
- pomaga ustalić zakres i harmonogram działań wspomagających pracę placówki, w tym różnych form doskonalenia;
- pozyskuje specjalistów oraz organizuje zaplanowane formy wspomagania;
- wspiera nauczycieli we wdrażaniu nowych rozwiązań, przeprowadza placówkę przez zmianę;
- monitoruje i podsumowuje proces wspomagania.
Wspomaganie odbywa się minimum jeden rok w wybranym obszarze rozwojowym placówki.
Koszt wspomagania ustala się z Dyrektorem indywidualnie, po przeprowadzonej diagnozie i zaplanowaniu działań na podstawie odrębnej umowy.