Plac Św. Katarzyny 8, 87-100 Toruń tel. 56-657-74-86, 535 430 957 metodycy@metodycy.torun.pl

Nasza misja: Kompleksowe wspomaganie szkół, placówek i nauczycieli w realizacji zadań edukacyjnych, opiekuńczych, organizacyjnych i wychowawczych wynikających z ich potrzeb.

CKU Toruński Ośrodek Doradztwa Metodycznego i Doskonalenia Nauczycieli zaprasza na szkolenie

„Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – integracja odruchów według Sally Goddard, program podstawowy”

Uczestnicy szkolenia otrzymują zaświadczenie sygnowane przez INPP uprawniające do prowadzenia zajęć grupowych oraz materiały szkoleniowe: ”Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki?”

ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA!

Zapisy do dnia 15 października 2015 roku, tel.: 56 657 74 86, 535 430 957, 56 655 41 56.

Opłata za szkolenie:

Instytut Wspierania Naturalnego Rozwoju Maria Matuszkiewicz, ul. Krakowska 15/2, 05-822 Milanówek
Nr konta 23 1140 2004 0000 3702 4039 3930 (z podaniem nazwiska, daty i miejsca szkolenia)

Szczegółowe informacje

Data

23 październik (piątek) godz. 16.00 – 20.00
24 październik (sobota) godz. 9.00 – 17.00 (16 godz. dydakt.)

Miejsce

CKU TODMIDN, ul. Plac Św. Katarzyny 8, Toruń

Adresat

Nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy, logopedzi, fizjoterapeuci, terapeuci SI, opiekunowie grup dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz inne osoby zainteresowane

Program

Część teoretyczna
  1. Znaczenie ruchu dla rozwoju mózgu oraz dla rozwoju umiejętności mających wpływ na naukę szkolną (układ przedsionkowy i proprioceptywny, rola nabywania wzorców ruchowych).
  2. Zaburzenia percepcji wzrokowej i słuchowej.
  3. Symptomy przetrwałych odruchów, które może dostrzec nauczyciel/rodzic/terapeuta.
  4. Wpływ przetrwałych odruchów na funkcjonowanie dziecka.
  5. Zaburzenia, które mogą odnieść korzyści przy terapii INPP.
  6. Opóźnienie neurorozwojowe.
  7. Odruchy pierwotne i posturalne.
  8. Charakterystyka wybranych odruchów i skutki ich przetrwania.
  9. Założenia i wyniki badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii: wpływ nieprawidłowych odruchów pierwotnych i posturalnych na trudności szkolne oraz wpływ programu stymulacji oraz wygaszania odruchów na poprawę wyników szkolnych.
Część praktyczna
  1. Założenia teoretyczne programu ćwiczeń.
  2. Organizacja programu ćwiczeń.
  3. Testy (równowaga i koordynacja, odruchy – ATOS, STOS, TOB, wodzenie wzrokiem, percepcja wzrokowa) – diagnozowanie dzieci młodszych (4-7 lat) i starszych (od 7 roku życia).
  4. Nauka programu ćwiczeń integrujących dla grup (24 ćwiczenia).
  5. Praktyczne wskazówki rozpoznawania przyczyn trudności u dzieci.

Koszt

350 zł (wpłata na konto) + 30 zł koszty materiałów (zakup u osoby prowadzącej). Faktura.

Opłata za szkolenie

Instytut Wspierania Naturalnego Rozwoju Maria Matuszkiewicz, ul. Krakowska 15/2, 05-822 Milanówek
Nr konta 23 1140 2004 0000 3702 4039 3930 (z podaniem nazwiska, daty i miejsca szkolenia)

Prowadzący

mgr Maria Matuszkiewicz – terapeuta i certyfikowany trener INPP (Instytut Neurofizjologii i Psychologii Polska)

Instytucje, z którymi współpracujemy

partner partner partner partner partner partner partner partner partnerErasmus+EPALE