1) Laboratoria Przyszłości - link do nagrania webinarium dla dyrektorów szkół i placówek: https://biblioteka.ceo.org.pl/11383-2/, które było zorganizowane przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w dniu 28.09.2022 r.
2) Webinarium dla kadry zarządzającej szkół - "Szanse i wyzwania związane z integracją uczniów z doświadczeniem migracyjnym w szkole - co mówią badania i jak płynące z nich wnioski zastosować w praktyce? (13.10.2022 o godz. 12.00).
Cele :
prezentacja wniosków płynących z, przeprowadzonego przez CEO, badania pt.:„SZKOŁA ZRÓŻNICOWANA KULTUROWO. Wyzwania i potrzeby związane z napływem uczniów migranckich i uchodźczych z Ukrainy”, oraz prezentacja propozycji systemowego podejścia do zaspakajania potrzeb uczniów z doświadczeniem migracyjnym.
W czasie webinarium przedstawione zostaną założenia, opracowanego przez CEO, „Modelu integracji edukacyjnej” oraz przykłady dobrej praktyki, jak szkoły radzą sobie z kluczowymi wyzwaniami i czy różnorodność kulturowa może być szansą rozwoju całej społeczności szkolnej. Zaproszeni goście (dyrektorzy i dyrektorki) odpowiedzą, m.in., na pytania, jakich nowych kompetencji i wiedzy potrzebują nauczyciele oraz jak zaspokoić emocjonalne, społeczne i edukacyjne potrzeby wszystkich uczniów. Zaprezentowany zostanie również program szkoleniowy dla dyrektorów dotyczący wzmacniania ich kompetencji w zakresie zarządzania szkołą zróżnicowaną kulturowo.
Link do spotkania należy szukać na stronie https://ceo.org.pl/.
Kurs "Jak odpowiadać na wyzwania związane z obecnością uczniów-migrantów w szkole?",
Kurs jest skierowany do nauczycieli wicedyrektorów/dyrektorów, pedagogów i osób w szkole odpowiedzialnych za wdrażanie rozwiązań wspierających społeczność w przyjmowaniu uczniów ukraińskich. W kursie zaproponujemy ulepszenia, które łatwo wprowadzić w klasie i w szkole oraz dostarczymy sprawdzone wytyczne postępowania, które zostały stworzone na podstawie polskich i zagranicznych badań. Kurs trwa 14 tygodni.
Podczas kursu uczestnik/czka:
otrzyma gotowe narzędzia do diagnozy potrzeb różnych grup, dzięki którym zaplanuje lepiej działania w klasie lub w szkole,
dowie się, co można zrobić, by szkoła funkcjonowała harmonijnie w nowych warunkach, a tym samym młodzi ludzie skutecznie się w niej uczyli i zdobywali nowe kompetencje,
będzie wspierany przez mentora (praktyka/eksperta, który od lat zajmuje się tą tematyką), który pomoże poradzić sobie z wyzwaniami i spotka się online,
podczas warsztatów stacjonarnych spotka inne osoby, które mierzą się z podobnymi wyzwaniami.
- Informacje o kursie: Kurs "Jak odpowiadać na wyzwania związane z obecnością uczniów-migrantów w szkole?" - Odpowiadaj na globalne wyzwania (ceo.org.pl)
- Link do rejestracji: Szczegóły edycji: Polska-Ukraina. Razem w szkole\ Jak odpowiadać na wyzwania związane z obecnością w szkole uczniów-migrantów? (ceo.org.pl)
Dwa ostatnie działania realizowane są w ramach współpracy z naszym partnerem, czyli Norwegian Refugee Council.