Ogólne cele działania Sieci:
Ogólne cele działania Sieci:
- Wymiana doświadczeń między uczestnikami.
- Nawiązanie kontaktów współpracy pomiędzy szkołami i placówkami/ instytucjami.
- Tworzenie nowych rozwiązań na potrzeby szkół i placówek / instytucji należących do Sieci.
- Poszerzenie kompetencji uczestników.
- Wspólne wykonywanie zadań.
- Dzielenie się dobrymi praktykami przez uczestników.
- Pozyskiwanie merytorycznego i metodycznego wsparcia ekspertów.
Nasza dewiza: Jeśli chcesz COŚ otrzymać w Sieci, musisz COŚ do tej Sieci dać od siebie...
Opis: Sieć funkcjonuje w oparciu o plan pracy przygotowany przez koordynatora z uwzględnieniem potrzeb jej uczestników. Członkowie sieci mogą korzystać z własnych doświadczeń oraz pomocy zewnętrznych ekspertów (np. w formie szkoleń), pracując przy wsparciu koordynatora. Spotykają się 4 – 5 razy w roku szkolnym na terenie macierzystej placówki lub w Centrum, aby wspólnie rozwiązywać problemy, dzielić się pomysłami i wdrażanymi rozwiązaniami pedagogicznymi. Do wsparcia pracy sieci może być wykorzystywana platforma internetowa jako forum wymiany doświadczeń.
Sieć może mieć charakter otwarty lub zamknięty, w zależności od charakteru rekrutacji zgodnie z wolą inicjatorów.
Sieci współpracy i samokształcenia są elementem zmodernizowanego systemu doskonalenia i wspomagania rozwoju szkół.
Spotkanie I
Termin: 27.02 2018r.
Miejsce: TODMiDN, plac Św. Katarzyny 8
Godzina: 16:00
Adresat: szkolni liderzy DEZ, doradcy zawodowi.
Cele:
- opracowanie planu pracy sieci współpracy i samokształcenia szkolnych liderów DEZ i doradców zawodowych;
- uruchomienie internetowej bazy informacji edukacyjno - zawodowej za pomocą Platformy Edukacyjnej TODMiDN.
Zagadnienia:
- Integracja grupy i ustalenie zasad.
- Ankieta potrzeb.
- Ustalenie programu pracy sieci i harmonogramu spotkań.
- Platforma Edukacyjna Moodle jako element wspierający funkcjonowanie sieci - zapoznanie z zasadami korzystania.
Efekty po spotkaniu I:
- utworzenie sieci współpracy i samokształcenia szkolnych liderów DEZ i doradców zawodowych;
- zbadanie potrzeb i oczekiwań liderów;
- ustalenie programu i harmonogramu pracy sieci;
- uruchomienie sieci w formie interaktywnej za pomocą Platformy Edukacyjnej.