Projekt „Bezpieczne wędrówki. Od grosika do złotówki” adresowany jest do uczniów klas II i III szkoły podstawowej. Opracowany przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości, sfinansowany ze środków Fundacji PZU. Tematyka projektu koncentruje się wokół podstawowych pojęć o pieniądzu, zarabianiu, racjonalnym wydawaniu pieniędzy, oszczędzaniu, trafnym przewidywaniu i sposobach unikania różnych ryzyk.
Główne cele projektu:
- nabycie umiejętności zachowań w sytuacjach podwyższonego ryzyka i niebezpieczeństw,
- nabycie przez dzieci umiejętności gospodarowania pieniędzmi w obszarach: zarabiania, ustalania priorytetów przy ich wydawaniu lub oszczędzaniu,
- nabycie przez uczniów wiedzy o finansowych aspektach niebezpiecznych zdarzeń ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka i bezpiecznych zachowań
Zgodne z założeniami nowej podstawy programowej treści nauczania, zawarte w projekcie „Bezpieczne wędrówki”, obejmują edukację polonistyczną, matematyczną, przyrodniczo-zdrowotną, społeczno-etyczną, muzyczno-ruchową oraz plastyczno-techniczną.
Realizacja projektu trwa 10 miesięcy (od grudnia w klasie II do grudnia w klasie III). Uczniowie odbywają podróż z przewodnikiem Grosikiem po Galaktyce Finanse i Galaktyce Oszczędzanie, w czasie której zdobywają określone w danym miesiącu umiejętności. Każdy z uczniów otrzymuje własny „Dziennik podróży”, w którym dokumentuje realizację poszczególnych zadań.
Więcej informacji na stronie http://od-grosika-do-zlotowki.junior.org.pl/pl
Zapraszamy.
Od grudnia 2015 realizację projektu rozpoczęły następujące szkoły:
- Szkoła Podstawowa nr 2 w Toruniu
- Szkoła Podstawowa nr 13 Toruniu
- Szkoła Podstawowa w Górsku
- Szkoła Podstawowa w Złejwsi Wielkiej
- Szkoła Podstawowa w Łysomicach
- Szkoła Podstawowa w Młyńcu Pierwszym
- Szkoła Podstawowa w Świedziebni
- Szkoła Podstawowa w Wielkim Rychnowie
- Zespół Szkół w Łubiance
Szczegółowych informacji udziela Teresa Thiem - regionalny koordynator projektu tel. 782687330 mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.